Zelený ČÁP

Adresa: Sudovice 155, Nový Knín 262 03 (mapa)
Kapacita zařízení: 12
Provozní doba: 7:00 – 17:00 hod
Hlavní lektorka: Jiřina Šlapáková, DiS.,  tel. 605 861 394
Kontaktjirina1slapakova@gmail.com

Dětské centrum ČÁP/Zelený ČÁP funguje v Sudovicích již od roku 2012. 
1. března 2018 se dětské centrum přeměnilo v dětskou skupinu evidovanou v Evidenci Dětských skupin Ministerstva práce a sociálních věcí se vzdělávacím programem Začít spolu® a zároveň se přestěhovalo do větších prostor. Od tohoto data jsou náklady na školné v tomto zařízení daňově uznatelné pro účely daně z příjmů fyzických osob.

Projekt  je podpořen z Evropského sociálního fondu – Operační program Zaměstnanost.  
Období realizace: 1. 3. 2017 – 28. 2. 2020
Registrační číslo projektu
: CZ.03.1.51/0.0/0.0/16_132/0006658

Zaměřujeme se na individuální přípravu na školu, na individuální projev, spolupráci, komunikaci, úctu jeden k druhému, k přírodě i zvířatům.

Učíme se hrou, pomocí příběhu, poučení, nápodobou. Klademe důraz na individualitu dítěte, respektujeme jeho názor.

Učíme se navzájem spolupracovat, nebát se vyjádřit svůj názor (včetně nesouhlasu s dospělým), nabádáme k vyjádření vlastních pocitů, myšlenek a postojů. Respektujeme jeden druhého.

Tvoříme, kreslíme, pracujeme s různými materiály – papír, kartón, látka, seno, tráva, květiny, tužky, vodové barvy, tempery, tuž … Pracujeme samostatně i ve skupině. Poskytujeme čas na vlastní výtvarnou činnost dítěte, kreslený projev. Motivujeme děti k práci s tužkou, experimentujeme s barvami.

Učíme se samostatnosti – v oblékání, umývání, prostírání, úklidu po svačince, obědu, čistění zoubků, příprava pomůcek a jejich úklid.

Trávíme čas v přírodě – louka, les, pole, kde rozvíjíme hrubou motoriku a orientaci v prostoru. Plánujeme společně vycházky – kudy vyjdeme, kudy se vrátíme, kam dojdeme. Učíme se orientovat pomocí orientačních bodů, pracujeme s mapou. Podnikáme výpravné, převážně pěší, výlety do našeho okolí

Plán výchovy a péče Zelený Čáp, vychází z RVP PV (Zákon č. 561/2004 sb.) a je rozdělen do čtyř základních bloků, které se opakují každý měsíc s vlastním tématem.

Zelený týden

  • Během tohoto týdne se zaměřujeme na ekologickou výchovu. Trávíme převážnou část dne venku, kde rozvíjíme hrubou motoriku, učíme se být ohleduplní nejen sami k sobě ale také k přírodě, rostlinám, stromům a zvířatům.
  • Recyklujeme odpadky a následně je odnášíme do příslušných popelnic
  • Chodíme krmit zvířátka do lesa
  • Vnímáme přírodu, její koloběh
  • Pozorujeme každodenní změny, které se dějí kolem nás
  • Pěstujeme bylinky, jahody, hrášek
  • Témata: Naše okolí, Příprava zvířátek na zimu, Vítáme jaro …

Učíme se spolu

  • Během týdne Učíme se spolu, se zaměřujeme na přípravu na školy
  • Pracujeme s didaktickými pomůckami
  • Zaměřujeme se na předmatematickou výchovu a předčtenářskou gramotnost
  • Rozvíjíme slovní zásobu, povídáme si o písmenkách, číslech
  • K dispozici máme spoustu krásných knihy, atlasů, encyklopediích, ve kterých hledáme odpovědi na naše otázky
  • Hrajeme hry pro rozvoj prostorové a pravolevé orientace
  • Témata: Divoké husy na odletu, konec babímu létu; Adventní čas; Řemesla a povolání…

Tvoříme spolu

  • Čas věnujeme převážně tvoření
  • Práci s různými druhy materiálů
  • Důraz kladen na grafomotorická cvičení a grafomotorické projekty
  • Volná témata na kreslení, kde děti projevují vlastní kreslený projev
  • Popisujeme obrázky, „Co jsem nakreslil a proč?“
  • Pracujeme samostatně či ve skupině
  • Věnujeme čas tvůrčím projektům zaměřených na určitá témata (Svatý Martin)
  • Témata: Pohádkové večery; Materiály a výrobky; Masopust …

Živá pohádka

  • Tento tematický blok je věnován prožitku dětí z příběhu (písničky, básničky)
  • Povídáme si o tématu příběhu, vysvětlujeme si neznámé pojmy
  • Vymýšlíme, co se stalo před příběhem, co následovalo
  • Podáváme návrhy na lepší řešení zápletky, obměny textu
  • Bereme si poučení z příběhu – nač si dávat pozor? Jak se máme chovat, abychom předcházeli konfliktům?
  • Pracujeme se slovíčky
  • Tvoříme si rekvizity pro umožnění prožitku z příběhu
  • Prožíváme např. příběh o Nanynce, která šla pro zelí; O nenajedeném Otesánkovi; O pracovitých včelkách …

WP_005316 (1)Jiřinka Šlapáková, DiS. předškolní výchovy

Jako lektorka pracuje u ČÁPA od roku 2014, od září 2016 je hlavní lektorkou v Dětské skupině (dříve centru) Zelený ČÁP. 

Vystudovala Vyšší odbornou školu pedagogickou ve Svatém Janu pod Skalou. Absolvovala kurzy Vzdělávací program Začít spolu®,  Předčtenářská gramotnost, Předmatematická výchova nově, Grafomotorika a rytmická cvičení u dětí, kurz českého znakového jazyka, … Více ZDE.

 
Rodiny, které podporují Zeleného ČÁPA:
  • Zárubovi
  • Vilímovi
  • Murgašovi
  • Wiedermannovi
  • Davidovi, Gratzovi
  • Webrovi
  • Lukešovi
  • Smejkalovi
  • Brejchovi
  • Kalinovi
  • Havlanovi
  • Růžičkovi
  • Maškovi, Lohankovi

Srdečně děkujeme za Vaši podporu.

OPZ_barevne


Napsat komentář